ОБЩИ УСЛОВИЯ ЗА ПОЛЗВАНЕ И ПОКУПКО-ПРОДАЖБА В ОНЛАЙН МАГАЗИН nimed.bg
В сила от: 10.08.2025 г.
Последна актуализация: 10.08.2025 г.
1) Въведение и обхват
1.1. Настоящите Общи условия (наричани по-долу „ОУ“) уреждат условията за достъп до уебсайта www.nimed.bg (наричан по-долу „Сайтът“) и за сключване на договори за покупко-продажба от разстояние между НИ МЕД ЕООД и всяко физическо или юридическо лице (наричано по-долу „Потребител“/„Клиент“).
1.2. С достъпа, преглеждането или използването на Сайта и/или с извършването на поръчка Вие потвърждавате, че сте прочели, разбирате и приемате тези ОУ, Политиката за поверителност, Политиката за бисквитки и Политиката за връщане и замяна.
1.3. Ако не приемате ОУ, не използвайте Сайта и не извършвайте поръчки.
2) Данни за търговеца по чл. 47 ЗЗП
Наименование: НИ МЕД ЕООД
ЕИК: 208114011
ДДС №: BG208114011
Седалище и адрес на управление: България, гр. Бургас, ул. „Любен Каравелов“ № 17, п.к. 8000
Електронна поща: [email protected]
Телефон за контакт: +359 893 533 254 | в раб. дни от 10:00 до 18:00ч.
Уебсайт: www.nimed.bg
3) Дефиниции
„Потребител по смисъла на ЗЗП“ – физическо лице, което придобива стоки извън търговската или професионалната си дейност.
„Продукт/Стока“ – стока, предлагана за продажба в Сайта.
„Договор от разстояние“ – договор, сключен без физическо присъствие на страните чрез организирана схема за продажби от разстояние (чл. 45 ЗЗП).
„Работен ден“ – ден от понеделник до петък, без официални празници в Р. България.
4) Интелектуална собственост върху съдържанието на Сайта
4.1. Всички права на интелектуална собственост върху Сайта и неговото съдържание (текстове, изображения, графика, знаци за услуги/търговски марки, дизайн, видео/аудио и др.) са на НИ МЕД ЕООД или се използват на законно основание (лиценз).
4.2. Забранено е копиране, възпроизвеждане, публично разгласяване, разпространение, модификация, извличане или използване на съдържание без изрично писмено съгласие на НИ МЕД ЕООД.
4.3. Забранени са обратно инженерство, декомпилиране, заобикаляне на технически мерки за защита, премахване на бележки за права/поверителност.
5) Актуализиране на ОУ
5.1. НИ МЕД ЕООД може да променя ОУ, като публикува актуализирана версия на Сайта.
5.2. За всяка поръчка са приложими ОУ, действащи към датата на потвърждение на поръчката.
5.3. Политиката за поверителност се актуализира по правилата на GDPR и се прилага в актуалната си версия към момента на обработване на данните.
6) Регистрация и акаунт
6.1. Поръчка може да се направи с или без регистрация. Някои функционалности (напр. история на поръчки, проследяване) изискват създаване на акаунт.
6.2. При регистрация се изискват: имейл и парола; може да бъдат поискани име, адрес за доставка, телефон, дата на раждане (по избор), данни за фактура (за ЮЛ – ЕИК/ДДС №).
6.3. Потребителят носи отговорност за верността на данните, за опазване на конфиденциалността на паролата и за дейностите, извършвани чрез акаунта.
6.4. НИ МЕД ЕООД няма достъп до пароли; препоръчва се периодична смяна и избягване на обществени мрежи.
7) Преддоговорна информация по чл. 47 ЗЗП / Директива 2011/83/ЕС
7.1. Основните характеристики на продуктите са посочени в страницата на съответния продукт.
7.2. Крайната цена с всички данъци, такси и (ако са приложими) разходи за доставка се показва преди финализиране на поръчката, в „Количка“/„Плащане“.
7.3. Доставки се извършват на територията на България (при възможност – и в други държави от ЕС, ако е изрично посочено в Сайта).
7.4. При сключване на договора Потребителят получава потвърждение по имейл с основните данни за поръчката.
7.5. Право на отказ – 14 дни (вж. т. 15).
7.6. Законова гаранция – 2 години за несъответствие (вж. т. 16).
7.7. Условия за рекламация – виж т. 17.
7.8. Национален орган: Комисия за защита на потребителите (вж. т. 22).
8) Продукти, наличности и изображения
8.1. Положени са усилия информацията и изображенията да бъдат точни; възможни са различия поради настройки на дисплей/браузър, отделни партиди на стоките.
8.2. Наличностите се актуализират регулярно, но са възможни изчерпвания; в този случай Потребителят се уведомява без неоправдано забавяне.
9) Цени, валута и промени
9.1. Цените са в BGN (и/или EUR, ако е посочено), с включен ДДС.
9.2. Разходите за доставка (ако са приложими) се показват отделно преди завършване на поръчката.
9.3. При очевидна грешка в цената поръчката може да бъде отменена след уведомяване; ако е платено – сумите се възстановяват.
9.4. Промоции/разпродажби важат за периода на обявяването им в Сайта и при условията в съответната кампания.
10) Начини на плащане
10.1. Наложен платеж при доставка.
10.2. Банков превод (за ЮЛ – препоръчва се проформа фактура; за ФЛ – посочете номер на поръчка като основание).
10.3. Други способи се прилагат, ако са изрично посочени в Сайта.
10.4. При банков превод обработката започва след постъпване на средствата.
11) Технически стъпки за сключване на договора и корекции
11.1. Стъпки: (i) избор на продукт; (ii) добавяне в количка; (iii) преглед на количка; (iv) попълване на данни за доставка/фактура; (v) избор на метод на плащане; (vi) потвърждение („Поръчване“).
11.2. Преди финализиране Потребителят може да коригира данни/количества/адрес.
11.3. Договорът се счита за сключен при изпращане на имейл потвърждение от НИ МЕД ЕООД.
11.4. Запис на договора (поръчката) се съхранява в системата; може да бъде предоставен при поискване.
12) Приемане, отказ и анулиране на поръчки от търговеца
12.1. НИ МЕД ЕООД може да откаже/анулира поръчка (с възстановяване на плащане, ако има), когато:
(a) липсват нужните данни за фактура/доставка или не могат да бъдат проверени;
(b) има индикации за измама/злоупотреба;
(c) плащането по банков превод не е получено до 5 дни;
(d) Потребителят е непълнолетен или не действа като краен потребител;
(e) продуктът е изчерпан/налична производствена/транспортна грешка;
(f) има очевидна грешка в цената/описанието.
12.2. Потребителят се уведомява без неоправдано забавяне.
13) Доставка: територия, срокове, приемане
13.1. Доставки се извършват чрез куриер СПИДИ до офис или до посочен адрес в България. При условия, посочени в Сайта, е възможна доставка и в други държави от ЕС.
13.2. Срокове (ориентировъчни): до офис – до 2 работни дни; до адрес – до 5 работни дни, считано от потвърждение на поръчката/постъпване на плащането при банков превод.
13.3. Максимален срок за доставка по закон – до 30 дни, освен ако страните не са уговорили друго.
13.4. При получаване Потребителят проверява пратката; при видими повреди/нарушена опаковка има право да откаже приемане и/или да поиска съставяне на протокол с куриера.
13.5. При невъзможност за доставка поради отсъствие/недостъпност могат да се дължат допълнителни разходи за повторен курс/съхранение.
14) Прехвърляне на собствеността и риск
14.1. Собствеността върху стоката преминава върху Потребителя при предаването ѝ на куриера за доставка до Потребителя, освен ако не е уговорено друго.
14.2. Рискът от случайна повреда/погиване преминава към Потребителя при фактическо получаване на стоката.
15) Право на отказ от договора
15.1. Потребителят (физическо лице) има право да се откаже от договора без посочване на причина в срок от 14 дни, считано от датата, на която: (i) стоката е получена от Потребителя или трето лице, различно от превозвача; или (ii) при поръчка на няколко стоки – от датата на приемане на последната стока.
15.2. За да упражни правото си, Потребителят изпраща ясно заявление за отказ до НИ МЕД ЕООД на [email protected] или използва Стандартния формуляр за отказ (Приложение 1).
15.3. Потребителят трябва да изпрати/предаде обратно стоката до следния адрес: България, гр. Перник, ул. „Владайско въстание“ 2 без неоправдано забавяне и не по-късно от 14 дни от датата, на която е съобщил отказа.
15.4. Разходите за връщане са за сметка на Потребителя, освен при грешка от страна на НИ МЕД ЕООД или несъответствие/дефект.
15.5. Възстановяване на суми: НИ МЕД ЕООД възстановява всички плащания, получени от Потребителя, включително стандартни разходи за доставка (ако са платени от Потребителя при поръчка), не по-късно от 14 дни от датата на получаване на стоката обратно или от представяне на доказателство, че стоката е изпратена (което е по-ранно). При плащане чрез наложен платеж сумата се възстановява по банков път, тъй като обратното плащане чрез Наложен платеж не е технически възможно. Потребителят се задължава да предостави необходимите данни за възстановяването (IBAN ).
15.6. Потребителят отговаря за намалена стойност на стоката, произтичаща от изпробване над необходимото за установяване на естеството, характеристиките и функционирането ѝ. Моля, пробвайте обувките само в помещения, върху чиста повърхност.
15.7. Изключения от правото на отказ (чл. 57 ЗЗП): запечатани стоки, които са разпечатани след доставката и не могат да бъдат върнати поради съображения, свързани с хигиена и здраве; персонализирани/по индивидуална поръчка стоки и др. (ако са приложими и изрично обозначени в страницата на продукта).
16) Законова гаранция за съответствие
16.1. За всички нови стоки Потребителят има 2-годишна законова гаранция за съответствие (чл. 112–115 ЗЗП).
16.2. При несъответствие Потребителят може да изисква първо ремонт или замяна, а при определени условия – намаляване на цената или разваляне на договора.
16.3. Гаранцията покрива производствени дефекти/несъответствия, проявени при нормална употреба. Не се покриват щети от неправилна употреба, липса на поддръжка, външни въздействия, износване в резултат на обичайна употреба и др.
16.4. Търговска гаранция (ако е предоставена) не отменя законовата и се описва в страницата на продукта/гаранционната карта.
17) Рекламации – ред и срокове
17.1. Рекламация се подава на [email protected] или на адреса на управление с кратко описание, номер на поръчка/фактура и при възможност снимки.
17.2. НИ МЕД ЕООД потвърждава получаването и се произнася по рекламацията в срок до 1 месец.
17.3. При основателна рекламация НИ МЕД ЕООД организира ремонт/замяна за своя сметка или предлага намаление/разваляне по реда на закона.
18) Отзиви, обратна връзка и комуникации
18.1. Можем да изпратим еднократно имейл след покупка за искане на отзив – правно основание: договорна необходимост и/или наш законен интерес за подобряване на услугите; отказ е възможен по всяко време чрез линк за отписване.
18.2. Маркетингови съобщения (бюлетини, оферти) се изпращат въз основа на съгласие или законен интерес при спазване на приложимите изисквания; отписване е възможно по всяко време.
18.3. Изоставена количка – можем да изпратим напомняне като транзакционна комуникация (законен интерес) с цел да съдействаме за завършване на започната поръчка.
19) Защита на личните данни (GDPR)
19.1. Администратор на лични данни: НИ МЕД ЕООД.
19.2. Данните се обработват за: управление на поръчки, доставка, обслужване, фактуриране, правни задължения, предотвратяване на измами, директен маркетинг (при условия).
19.3. Правни основания: изпълнение на договор; правно задължение; законен интерес; съгласие (когато е приложимо).
19.4. Права на субектите: достъп, корекция, изтриване, ограничаване, преносимост, възражение, оттегляне на съгласие.
19.5. Повече в Политика за поверителност и Политика за бисквитки на Сайта.
19.6. Данни за доставка (име, адрес, телефон) се предоставят на куриер с цел изпълнение на договора.
20) Сигурност, злоумишлен софтуер и забранени действия
20.1. Забранено е въвеждане на вируси, троянски коне, зловреден код, опит за неоторизиран достъп, DoS/DDoS атаки.
20.2. Нарушенията могат да се съобщят на компетентните органи съгласно приложимото право.
21) Отговорност и откази от отговорност
21.1. Линкове към сайтове на трети лица са за удобство; НИ МЕД ЕООД не носи отговорност за тяхното съдържание/политики.
21.2. НИ МЕД ЕООД не отговаря за непреки/последващи вреди, пропуснати ползи и др., доколкото това е допустимо от закона.
21.3. Нищо в ОУ не ограничава права на Потребителя по императивни норми на закона.
22) Форсмажор (непреодолима сила)
22.1. Страна по договора не отговаря за неизпълнение/забавяне, дължащо се на обстоятелства извън нейния разумен контрол: стачки, безредици, война/тероризъм, природни бедствия, пожари, епидемии, прекъсване на комуникации/транспорт, актове на държавни органи и др.
22.2. Изпълнението се спира за периода на форсмажора; сроковете се удължават със съответния период.
23) Алтернативно решаване на спорове (АРС/ОДР) и контролни органи
23.1. При спор Потребителят може да се обърне към:
Комисия за защита на потребителите (КЗП) – гр. София, пл. „Славейков“ № 4А, ет. 3, 4 и 6; уебсайт: https://www.kzp.bg
23.2. Онлайн платформа на ЕС за решаване на потребителски спорове (ОДР): http://ec.europa.eu/consumers/odr/
23.3. По въпроси на личните данни: КЗЛД – https://www.cpdp.bg
24) Приложимо право и компетентност
24.1. Към ОУ и договорите от разстояние се прилага правото на Република България и правото на Европейския съюз.
24.2. Компетентен е българският съд по общия исков ред, без да се засягат правата на Потребителя да ползва АРС/ОДР.
25) Писмена комуникация
25.1. Комуникацията между страните може да бъде електронна (имейл, формуляр за контакт) и се счита за равностойна на писмена, доколкото законът допуска.
25.2. Предоставяйки данни за контакт, Потребителят приема да получава съобщения, свързани с поръчки, обслужване и/или маркетинг (при условията на т. 18).
26) Контакти
НИ МЕД ЕООД – България, гр. Бургас, ул. „Любен Каравелов“ № 17, п.к. 8000
Email: [email protected]
Телефон: +359 893 533 254
ПРИЛОЖЕНИЕ 1 — Стандартен формуляр за отказ от договора (чл. 55, ал. 1 ЗЗП)
Изтеглете PDF от тук (Изтегли файл за разпечатване)
(Попълнете и изпратете настоящия формуляр само ако желаете да се откажете от договора)
Потребителят може да изпрати попълнения формуляр:
-
по електронна поща на [email protected]; или
-
като го приложи във върнатата пратка.
Място за връщане на стоката:
гр. Перник, кв. Даскалово, ул „Владайско въстание“ 2 – склад Ни Мед
С настоящото уведомявам, че се отказвам от договора, сключен за покупка на следните стоки:
…………………………………………………………………………………………………………
Поръчано на ………………………… / Получено на ……………………………………..
Име на потребителя: …………………………………………………………………………..
Адрес на потребителя: ………………………………………………………………………..
Телефон/Имейл: …………………………………………………………………………………
IBAN / Титуляр ( за възстановяване на сумата) ……………………………………..
Подпис на потребителя (само ако този формуляр е на хартия): ………………
Дата: ………………
ПРИЛОЖЕНИЕ 2 — Информация за рекламации (примерна форма)
До: НИ МЕД ЕООД, имейл: [email protected]
Номер на поръчка/фактура: ……………………………………………………………..
Описание на несъответствието/дефекта: …………………………………………..
Приложени снимки: да/не
Предпочитано решение: ремонт/замяна/намаление/разваляне на договора
Име и контакти: ……………………………………………………………………………………
Пояснителни бележки
-
Настоящите ОУ са изготвени в съответствие със Закона за защита на потребителите, Директива 2011/83/ЕС за правата на потребителите и Регламент (ЕС) 2016/679 (GDPR).
-
В случай на противоречие между тези ОУ и императивни разпоредби от действащото законодателство, предимство имат последните.
-
Индивидуални условия (напр. конкретни промоции, търговска гаранция) могат да бъдат упоменати в страницата на продукта/кампанията и са неразделна част от договора.